00

Introduktion

Det store spørgsmål-kampagnen blev rullet ud for første gang i 2018. Grundkonceptet forbliver det samme i 2019, men designet af kreative materialer er blevet opdateret i lyset af den nye brandplatform, ligesom puljen af illustrationer er blevet udvidet med nye fagkombinationer.

Denne kampagne-guideline præsenterer de generelle, opdaterede, designelementer og -principper og tilbyder download af nye kampagne-materialer og templates, som er udviklet til Optagekampagnen 2019.

Endelig er der overblik over samtlige elementer, der blev udviklet til sidste års kampagne, og som man også stadig kan genbruge i år, side om side med de nye elementer, hvis man ligger inde med allerede trykt materiale i det gamle design.

  • Position:

    “Det lyttende universitet”
    “Tager tvivlen alvorligt”

  • Kampagneoverskrift:

    “Det store spørgsmål"

02

Font

03

Farvepalette

04

Illustrationer

05

Budskabshierarki

  • Annoncering for Åbent Hus:
    Periode: 18. jan. – 1. feb. / 8. feb. - 22. feb.

    Mode:
    ”Undersøger og sammenligner”

    Kernebudskaber:
    ”Du er mere end dit gennemsnit”
    ”Det er okay at tvivle på uddannelsesvalg- sådan kan du nærme dig afklaring”
    ”Kom tættere på de studiemiljøet”

    CTA:
    “Kom til Åbent Hus”

  • Annoncering for tidsfristen for kvote 2, 15. marts:
    Periode: 23. feb. - 15. mar. (kl. 11.00)

    Mode:
    ”Beslutter, bekræfter, beslutter”

    Kernebudskaber:
    ”Det er okay at tvivle på uddannelsesvalg- sådan kan du nærme dig afklaring”
    ”Testbaseret optag - test dine kompetencer, faglige udgangspunkt og dine fremtidsønsker op med konkrete uddannelseskriterier.”
    ”Hvad skal du lægge vægt på, når du vælger uddannelse – interesser, værdier, det du er god til, eller det du jeg gerne vil arbejde med?”
    ”Hvordan er det at gå til test”
    ”Kom tættere på de studiemiljøet”
    ”En uddannelse kan føre til mange typer af karriere”

    CTA:
    “Husk at søge ind inden 15. marts”

06

Layoutprincipper

07

Kampagnelementer 2019

07.1
Plakater – A3
07.2
Annoncer
07.3
Roll-up bannere
07.4
Postkort
07.5
Digitale bannere
07.6
Facebook covers – Åbent Hus
07.7
Andet kampagnemateriale – eksempler
08

Koncepter og designskabeloner 2018 – print

08.1
Plakater – A3
08.2
Annoncer – 266x365mm
08.3
Brochure-layoutprincipper
08.4
T-shirt
08.5
Roll-up banner
09

Koncepter og designskabeloner 2018 – digital & andre medier

09.1
Filmkoncept
  • Dogmer

    — De samme 5 spørgsmål går igen
    — Fokus på det talte ord
    — Autentisk
    — Ikke-instrueret
    — Visuelt: Snapshots fra virkeligheden (evt. fra deres egen Instagram)

  • Hvem spørger vi?

    — Tvivlerne
    — De næsten sikre
    — "Dem på den anden side"

09.2
Podcastkoncept
  • Dogmer

    — De unge skal være forberedte, aktive interviewere
    — Ikke-instrueret
    — Autentisk